piątek, 10 sierpnia 2012

Ogórki meksykańskie / Mexican cucumbers


  • 2,5 kg ogórków
  • 2 łyżeczki chili
  • główka czosnku
  • 4 łyżki soli
Zalewa

  • 1,5 szklanki octu
  • 600 g cukru
  • 8 łyżek oliwy

Ogórki umyć i pokroić na słupki. Dodać sól, wymieszać i odstawić na 6 godzin. Po tym czasie odcedzić, dodać chili, przeciśnięty czosnek i wymieszać.
Zalewę zagotować i dodać do ogórków i odstawić na 12 godzin (całą noc).
Ogórki powkładać do słoików i zalać zalewą w której dochodziły. Zamknąć słoiki i odstawić w chłodne miejsce.

Smacznego!



8 komentarzy:

  1. hej hej. te ogóreczki robi moja mama, przepadam za nimi :) pozdrawiam!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. wiele moich znajomych robi takie na ostro, ale ja nigdy się nie odważyłam, może juz czas? ;)
    pozdrawiam ciepło,
    szana-banana,
    www.gastronomygo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny przepisik, powiedz, czy takie ogórki są bardzo ostre?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem, jest to coś dla osób lubiących mocne smaki. Drugą porcję zrobiłam z 2 łyżeczkami chili a nie trzema.

      Usuń
  4. Dziękuję za dodanie przepisu do akcji Domowa spiżarnia. Musza być pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  5. witam mam pytanko czy tych ogórków nie trzeba gotować(pasteryzować)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wystarczy mocno zamknąć i schować np. do spiżarni

      Usuń
  6. czy te ogórki trzeba pasteryzować?

    OdpowiedzUsuń