poniedziałek, 26 marca 2012

Muffinki z maślanką

Zapraszam na pyszne babeczki.
Byłam bardzo ciekawa jak smakują z maślanką.
Jestem zachwycona.

Składniki na 12 sztuk
suche:

  • 300 g mąki pszennej
  • 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3/4 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 120 g cukru


mokre:

  • 1 jajko
  • 80 ml oleju
  • 175 ml maślanki
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii


nadzienie:

  • u mnie dżem truskawkowy, z czarnej porzeczki, gorzka czekolada oraz bez nadzienia
ponadto:

  • 50 g masła 
  • 25 g białego cukru 
  • 25 g brązowego cukru 
  • 1 łyżeczka cynamonu


Do jednej miski wsypujemy wszystkie suche składniki. Do drugiej dajemy wszystkie mokre składniki, miksujemy do połączenia się ich.
Mokre składniki wlewamy do suchych. Miksujemy do połączenia składników.

Foremkę na muffinki wysmarować masłem lub wyłożyć papilotkami. Po łyżce masy nałożyć do dołków, potem na każdą porcję położyć na przykład pół łyżeczki dżemu i przykryć łyżką masy.

Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec przez 20-25 minut w 180 stopniach.

Wyjąć, lekko ostudzić. Następnie roztopić 50 g masła. Wymieszać obydwa rodzaje cukru i cynamon. Muffinki smarować rozpuszczonym masłem i obtaczać w posypce z cukru i cynamonu.

Smacznego!



Źródło

6 komentarzy:

  1. O, z maślanką jeszcze nie piekłam, super sprawa.

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny przepis! Upiekłam wczoraj do pracy aby osłodzić sobie i koleżankom kontrolę - i zostałam zobligowana do przyniesienia na jutro przepisu :) KONIECZNIE !!

    OdpowiedzUsuń
  3. Robiłam z nutellą (zamiast dżemu) i z tartym jabłkiem (wmieszałam do ciasta). Przepis jest genialny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Robiłam z zaprawioną żurawinką i posypałam górę brązowym cukrem - pyszne, chrupiąca góra i pięknie wyrosły, aż żal było zjadać...

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniam ;) Ja robiłam z wiśniami drelowanymi ;) Pyszne <3

    OdpowiedzUsuń